פחות חמור מהמשחן? • דו"ח המבקר: שרה נתניהו הזמינה חשמלאי ביום כיפור

    ארי וידר No Comments on פחות חמור מהמשחן? • דו"ח המבקר: שרה נתניהו הזמינה חשמלאי ביום כיפור
    17:08
    22.05.24
    אבי יעקב No Comments on מרן רבי אהרון פלדמן שליט״א ביקר את תלמידי ״קרן ההסעות״

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעבר נפלה ממשלה בעקבות פרישת יהדות התורה מהקואליציה עקב העברת משחן בשבת תוך חילול שבת מחפיר, אולם האם התנהגות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו תאפשרלמפלגות החרדיות להמליץ עליו כראש ממשלה? ספק רב.

    מדו"ח מבקר המדינה שהותר לפרסום לפני דקות ספורות עולה כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הורתה לכאורה להזמין חשמלאי כמעט מידי שבת למעון ראש הממשלה, ואם לא די בזאת הרי שגם ביום הקדוש ביותר, יום כיפור, נדרש חשמלאי להגיע לתקן תקלות, אשר אינן דחופות, לכאורה, מספיק, גם בעצם היום הקדוש.

    בדו"ח נכתב בין היתר: "ועדת השלושה אישרה התקשרות מסגרת עם חשמלאי, בכפוף בין היתר לכך שעבודות החשמל יבוצעו על ידי החשמלאי רק בסופי שבוע ואחרי שעות העבודה, ורק אם מדובר בעבודה דחופה שאינה סובלת דיחוי ליום חול. כמו כן קבעה הוועדה כי ההתקשרות לא תהיה עם חשמלאי א', החשמלאי הפרטי שמשפחת נתניהו נוהגת לעבוד אתו. יצוין, כי חשמלאי א' היה בעת ההיא חבר מרכז הליכוד, ועלתה אף טענה כי בני משפחת נתניהו נהגו לעבוד אתו בעבר. יצוין, כי בחגיגות המימונה בפסח 2010 הוא אף אירח את בני משפחת נתניהו.

    המשרד פנה לארבעה חשמלאים וקיבל מהם הצעות מחיר. החברה שהציעה את ההצעה הזולה ביותר – חברה א' – נפסלה, מאחר שהחשמלאי הפרטי שמשפחת נתניהו נוהגת לעבוד עמו – חשמלאי א' – היה מנהל עבודה בכיר בה. לכן נבחרה הצעתה של חברה ב', שהייתה הזולה מבין שלוש ההצעות הנותרות.

    חברה ב' הודיעה שחשמלאי א' הוא קבלן המשנה מטעמה, והוא שיבצע את העבודות. יוצא אפוא שמי שביצע את העבודות בפועל היה חשמלאי א'.

    למרות הנחיית ועדת השלושה שלא להתקשר עם חשמלאי א', נעשתה אפוא התקשרות שאפשרה את העסקתו לשם ביצוע עבודות חשמל במעון הפרטי. זאת, תוך מצג מטעה שלפיו ההתקשרות הרשמית הייתה עם קבלן אחר, אך בפועל, חשמלאי א' ביצע את העבודות מטעמו כקבלן משנה.

    מעיון בפלט החיובים עבור העבודות שביצע העסק הזוכה עולה כי בתוך שלושה חודשים, ספטמבר עד נובמבר 2009, נוצלו 10,500 ש"ח, שהם כ-70% מסכום הזמנת המסגרת בסך 15,000 ש"ח, שנועדה לשנה שלמה. יתר על כן, נמצא כי בשלושת החודשים האלה נרשמה קריאת שירות כמעט בכל סוף שבוע, לרבות ביום כיפור".



    0 תגובות